W ostatnich czasach coraz większą popularnością cieszyć się zaczęły suplementy diety przeznaczone właśnie dla biegaczy. Ponieważ długie i często bardzo wyczerpujące treningi mogą zaburzyć naturalną równowagę organizmu, wspomaganie wysiłku wytrzymałościowego może być dobrym rozwiązaniem.

Na rynku dostępne są między innymi tabletki BCAA, termogeniki, preparaty witaminowo-mineralne, środki węglowodanowe czy też napoje z proteinami, które uzupełniają glikogen. Warto pamiętać o tym, że nie wszystkie osoby powinny przyjmować każdy z tych specyfików. Przed rozpoczęciem kuracji wspomagającej koniecznie zaczerpnąć należy porady lekarza bądź farmaceuty. Rodzaj zażywanych suplementów uzależniony powinien być także od tego, jak intensywne są treningi oraz jak często mają miejsce. Inne środki polecane są dla długodystansowych biegaczy bądź osób, które przygotowują się do biegu maratońskiego, inne zaś dla tych, które biegać wychodzą sporadycznie, rekreacyjnie czy po to, aby zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Zdaniem większości specjalistów osoby, które biegają tylko 2-3 razy w tygodniu po mniej więcej 20-30 minut nie muszą stosować suplementów. Osoby biegające na długich dystansach i z dużą częstotliwością mogą sięgać po napoje izotoniczne, odżywki zawierającej węglowodany czy napój uzupełniającego glikogen z proteinami.